Pages Navigation Menu

luc 39/89 zrozumieć Polskę. kredyt przez internet bez wychodzenia z domu

Kryzys w organizacji

Kryzys w organizacji

Zarządzanie organizacją jest procesem bardzo skomplikowanym i wymagającym. Osoby bez doświadczenia czy wykształcenia z dziedzin zarządzania mogą nie poradzić sobie z tak wielką odpowiedzialnością – to z kolei bardzo często przekłada się na złą, a czasem nawet katastrofalną sytuację przedsiębiorstwa. Kryzys w przedsiębiorstwie przyczyny może mieć różne. Zaczynając od złego i nieodpowiedniego zarządzania firmą – jej wydatkami, dochodami, po niekompetentne zarządzanie zasobami ludzkimi. Ważne jest, aby w sytuacjach kryzysowych działać szybko i stanowczo – w większych korporacjach, bardzo często powołuje się w takich momentach sztab zarządzania kryzysowego, który wszelkie swoje działania skupia na zażegnaniu tej nieszczęśliwej z punktu widzenia korporacji sytuacji.

Wychodzenie z sytuacji kryzysowych może być bardzo trudne i czasochłonne – ściśle uzależnione jest to od charakteru kryzysu, z jakim spotkała się nasza firma. Kryzysy mogą być bowiem najróżniejsze, może to być kryzys sprzedażowy w sytuacjach, w których ludzie z jakiegoś powodu po prostu nie chcą kupować naszych towarów. Kryzys może być również jakościowy – mówimy o nim w takich sytuacjach, w których jakość wyprodukowanego przez nas towaru odbiega od naszych założeń, a wypuszczenie go na rynek będzie skutkowało niezadowoleniem wśród klientów. Jeśli już o klientach mowa, to ostatni rodzaj kryzysu powiązany jest bezpośrednio z nimi – chodzi oczywiście o kryzys wizerunkowy. Tak jak wcześniej wymienione kryzysy mogą być stosunkowo łatwo zażegnane, tak zarządzanie kryzysowe w sytuacji kryzysu wizerunkowego to twardy orzech do zgryzienia. Przede wszystkim, należy jak najszybciej wydać stosowne ogłoszenie, w którym poinformujemy klientów i media o zaistniałej sytuacji. Powinniśmy wtedy szczerze nie zatajając prawdy przedstawić powód tej katastrofy wizerunkowej i zaoferować klientom coś w formie zadośćuczynienia i rekompensaty, dzięki czemu szybciej zapomną oni o problemie, z którym borykała się nasza organizacja.